Genting Strawberry Leisure Farm, Genting Highlands

Assalammualaikum...

Lepas ke Amber Court, ktorg terus balik ke KL. Tapi ada lagi 1 tempat yang nak dijenguk... Ktorg nak g Genting Strawberry Leisure Farm, Genting Highlands dulu. Saja nak tengok macam mana. Opppsss... Takde bayaran masuk kalo kita nak ke sini. Tapi parking la susah sikit. Ktorg hari tuh parking tepi jalan je...


 Geram je tengok strawberi tuh. Tapi kat sini ada masa kalo kita nak petik strawberi. (Pandai abang strawberi amik gamba)





 Gamba-gamba yang kat atas ni kat Lavender Garden. Dalam kawasan Strawberry Farm gak. Tapi nak masuk kat dalam ni kena bayar RM3 tok orang dewasa. Kanak-kanak tak ingat lak berapa... Kat dalam ni siap ade kedai cenderahati. Kebanyakannya warna purple. Pastuh banyak berasaskan lavender.

 Kat dalam Strawberry Farm ni gak ada tempat tanam cendawan. Boleh beli cendawan yang dah siap packing gak. Tapi masa ktorg g, cendawan dah abeh...

 Buah markisa & laluan kat Strawberi Farm

 Besar tak labu dia. Masa ktorg sampai ada pakcik tuh gendong labu lagi besar dari nieh...

 Gambar sebelum balik...

Ada banyak lagi seksyen yang ktorg tak amik gamba. Ada cafe, boleh makan strawberi kat situ, ada info pasal lebah, ada orang jual-jual makanan, kedai cenderahati pun ada kat dalam ni.
Sesape yang nak singgah sini lepas balik dari Theme Park boleh la.

Genting Strawberry Leisure Farms Sdn. Bhd. (839816-K)
No.1, Lot 3707, Jalan Jati 2,
Bandar Gohtong Jaya,
69000 Genting Highlands,
Pahang Darul Makmur. Malaysia.

Tel: + 603-6100 1121
Fax: + 603-6100 1135

Balik tuh Mr. Aid ajak makan sup tulang kat Janda Baik... :)

-Thanks for reading-


Comments

Popular Posts